Deadline for submission of the cost statement for short-time working COVID-19

Employers must submit the detailed cost statement (décompte) within three months of the end of the month in which the short-time working occurred. For short-time working in March 2020, the detailed statement must be submitted by 30 June 2020 at the latest. After this deadline, the employer must return the advance payments received for the month of March in full.

As a reminder:

Given the scale of the Corona crisis and its impact on the financial situation of companies and their employees, the Luxembourg government had decided to set up a COVID-19 short-time working scheme, which grants companies an advance on the short-time working allowance.

For each advance received, the company is requested by e-mail or post to submit a detailed statement via MyGuichet. The employer or, if applicable, a representative appointed by the employer, will receive a file number in the format CHP2020XXXXXXXXXXXXXXXXXX, which must be entered in the statement via MyGuichet.  The statement form can be accessed via the link:  https://gd.lu/7gkq3V

Companies that have not received the call for the detailed statement for the month of March 2020 are requested to contact ADEM as soon as possible.

For questions concerning short-time working, companies can consult the FAQ section on the ADEM website  or contact the ADEM Contact Centre by telephone (247-88000) or by e-mail  info@adem.etat.lu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’ADEM tient à rappeler que l’employeur dispose d’un délai de 3 mois suivant le mois de la survenance du chômage partiel COVID-19 pour introduire le décompte. Ainsi, pour la demande de chômage partiel du mois de mars 2020, l’employeur doit obligatoirement avoir introduit son décompte pour le 30 juin 2020 au plus tard. Passé ce délai, l’employeur devra rembourser l’intégralité des avances reçues pour le mois de mars.

Pour rappel :

Face à l'ampleur de la crise du coronavirus et de ses répercussions sur la situation financière des entreprises et de leurs salariés, le gouvernement luxembourgeois a décidé de mettre en place un régime de chômage partiel pour cas de force majeure COVID-19 en octroyant aux entreprises une avance sur le chômage partiel.

Pour chaque avance reçue, l’entreprise est invitée par email ou courrier à procéder au décompte sur MyGuichet. Le responsable, et le cas échéant son mandataire, reçoivent un numéro de référence de dossier sous format CHP2020XXXXXXXX, qui doit obligatoirement être précisé dans le formulaire  sur MyGuichet, accessible via le lien : https://gd.lu/7gkq3V

Les éventuelles entreprises n’ayant pas reçu l’invitation à procéder au décompte pour le mois de mars 2020 sont priées de contacter l’ADEM dans les plus brefs délais.

En cas de questions liées au chômage partiel, les entreprises sont priées de consulter en premier lieu la rubrique FAQ sur le site . Elles peuvent aussi joindre le Contact Center de l’ADEM au 247 88000 ou par mail info@adem.etat.lu.

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